ID-nummer | 6124 |
Skibsnavn | TUNA |
Kend.bogstav. | OVUI |
Sam-kode | KSB-08893 |
Rig-Maskine | Skonnert 3-m. / motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 110,21 |
NRT | 96,13 |
DW | 175 / 185 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1920 |
Værft | Skibsbygmester Otto Hansen. Bilbrev 1920-06-24. |
Byg.by | Stubbekøbing |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 92,2 x 24,7 x 8,1 feet (kend.) |
Maskine | Sejl.Skonnertrigning. + Diesel 100 iHK Skandiaverken, Lysekil, semi-diesel 2-cyl. 2SA motor install. 1938. |
Teknik | Fart 8 knob. Mat. kravel af eg og bøg, 1 dæk, 3 master, maskine agter. |
Person-info | Kaptajn Frederik Adolf Christenson, Hveen, fra ny. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | TUNA (Sv.) |
Omdøbt til | LADY VALERIE |
Rederi | B. til Fredrik A. Christensson, Kyrckbacken Hven som TUNA (KCPQ / SJZM). Senere ejet af Gustav H. Christensson og fra 1960'erne af Emil A. Christensson. Indfl. 1969-08-04 R. til skibsreder Erik Hemer, Holte, uden næ. |
Rederi før - efter | Solgt 1972 til J.V. Jørgensen, Vindinge pr. Roskilde. Solgt 1973-07-05 R. til kaptajn Helge Rasmussen, Søby Ærø, og næ. til LADY VALERIE. |
Referencer | KSB-05-0004. ORG-0. |
H&S registr. | H&S 1996:1225. H&S 1974:0093. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (Fred.) p.567. (H&S 1974:0093) Bilbrev i original. Lidt afvigende mål fra Fred. (DanTræ) 1972 p.14: Solgt 1968-08-00 til Danmark, men først reg. 1969-08-00. Skal være skonnert 3-m. igen. Henlå 1971 i Stege i meget dårlig vedligeholdelsestilstand. |
Tidligste år | 1920 |
Seneste år | 1973 |