Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. ESTB Sam-kode KSB-07711 Rig-Maskine Skonnert 4-m. / SMH Brugstype LST
BRT 356 NRT 285 DW 560 Klstr. -
BT - NT - IMO 1160310 Byg.nr. 0009
Byg.år 1919 Værft Nakskov Skibsværft A/S, Træskibsværft. Afleveret 1919-10-00. Byg.by Nakskov Byg.land Danmark
Dimension 138,2 x 30,0 x 12,9 feet (kend.) Maskine Sejl. Slettopskonnert 4-m. + Diesel 150 iHK 3-cyl. 2SA Tuxham, fra 1924 ny 240 iHK 4-cyl. 2SA Bolinders motor.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 4 master, maskine agter.
Person-info-
Reg.by - Reg.land - Omdøbt fra VEGA / ST. PETERS / WENUS / ILMATAR (Est.) Omdøbt til INGEGERD (Sv.)
Rederi Solgt efter 1923 til J. Kain, Loksa, Estland, og næ. til VEGA. Rederi
før - efter
Solgt 1933 til Jacob Linkness, Estland, og næ. til ST. PETERS. Solgt 1934 til Jacob Linkrus, Tallinn, og næ. til WENUS. Solgt 1939 til Th. Johansson, Gravarna, Sverige, og næ. INGEGERD. Senere flere ejere. Forlist 1958-05-28 ved Trelleborg efter kollision med M/S ALSTERN.
ReferencerKSB-05-0004. KSB-10-0398. KOP-2. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225. = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (H&S 1996:1225. = KSB-10-0398) salgsdokument fra 1923-04-16. (Holm89) Omtalt p. 49. (Fred.) p.604 L. (Mir.)
Tidligste år
 
1934 Seneste år
 
1958

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1920 - 1923 LUDVIG THEISEN NBFQ B. til Rederi-A/S Ludvig Theisen ved R.L. Rasmussen, Nakskov ELLER Motorskibsselskabet Nakskov A/S ved J.L. Christensen, Nakskov.
1923 - 1934 ILMATAR (Est.) HBXA Solgt 1923-05-28 R. til Dr. J. Raamot, Reval, Estland, og næ. til ILMATAR.
1934 - 1958 ESTB Solgt efter 1923 til J. Kain, Loksa, Estland, og næ. til VEGA.