Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBFQ Sam-kode KSB-07711 Rig-Maskine Sletskonnert 4-m. / SMH Brugstype LST
BRT 356 NRT 285 DW 560 Klstr. -
BT - NT - IMO 1160310 Byg.nr. 0009
Byg.år 1919 Værft Nakskov Skibsværft A/S, Træskibsværft. Afleveret 1919-10-00. Reg.nr. E-40. Byg.by Nakskov Byg.land Danmark
Dimension 138,2 x 30,0 x 12,9 feet (kend.) Maskine Sejl. Slettopskonnertrigning 4-m. + Diesel 150 iHK 3-cyl. 2SA Tuxham, fra 1924 ny 240 iHK 4-cyl. 2SA Bolinders motor.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 4 master, maskine agter.
Person-infoKaptajn N.C. Clausen (Flg. 1920)
Reg.by Nakskov Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til ILMATAR (udl.)
Rederi B. til Rederi-A/S Ludvig Theisen ved R.L. Rasmussen, Nakskov ELLER Motorskibsselskabet Nakskov A/S ved J.L. Christensen, Nakskov. Rederi
før - efter
Solgt 1923-05-28 R. til Dr. J. Raamot, Reval, Estland, og næ. til ILMATAR.
ReferencerKSB-05-0004. KSB-10-0398. ORG-0. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225. = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (H&S 1996:1225. = KSB-10-0398) salgsdokument fra 1923-04-16. (Holm89) Omtalt p. 49. (Fred.) p.604 L. (Mir.)
Tidligste år
 
1920 Seneste år
 
1923
Reference : Salgsdokument for skibet:

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1920 - 1923 NBFQ B. til Rederi-A/S Ludvig Theisen ved R.L. Rasmussen, Nakskov ELLER Motorskibsselskabet Nakskov A/S ved J.L. Christensen, Nakskov.
1923 - 1934 ILMATAR (Est.) HBXA Solgt 1923-05-28 R. til Dr. J. Raamot, Reval, Estland, og næ. til ILMATAR.
1934 - 1958 VENUS / WENUS (Est.) ESTB Solgt efter 1923 til J. Kain, Loksa, Estland, og næ. til VEGA.