ID-nummer | 5607 |
Skibsnavn | LUDVIG THEISEN |
Kend.bogstav. | NBFQ |
Sam-kode | KSB-07711 |
Rig-Maskine | Sletskonnert 4-m. / SMH |
Brugstype | LST |
BRT | 356 |
NRT | 285 |
DW | 560 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1160310 |
Byg.nr. | 0009 |
Byg.år | 1919 |
Værft | Nakskov Skibsværft A/S, Træskibsværft. Afleveret 1919-10-00. Reg.nr. E-40. |
Byg.by | Nakskov |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 138,2 x 30,0 x 12,9 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Slettopskonnertrigning 4-m. + Diesel 150 iHK 3-cyl. 2SA Tuxham, fra 1924 ny 240 iHK 4-cyl. 2SA Bolinders motor. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 4 master, maskine agter. |
Person-info | Kaptajn N.C. Clausen (Flg. 1920) |
Reg.by | Nakskov |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | ILMATAR (udl.) |
Rederi | B. til Rederi-A/S Ludvig Theisen ved R.L. Rasmussen, Nakskov ELLER Motorskibsselskabet Nakskov A/S ved J.L. Christensen, Nakskov. |
Rederi før - efter | Solgt 1923-05-28 R. til Dr. J. Raamot, Reval, Estland, og næ. til ILMATAR. |
Referencer | KSB-05-0004. KSB-10-0398. ORG-0. |
H&S registr. | H&S 1996:1225. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1225. = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (H&S 1996:1225. = KSB-10-0398) salgsdokument fra 1923-04-16. (Holm89) Omtalt p. 49. (Fred.) p.604 L. (Mir.) |
Tidligste år | 1920 |
Seneste år | 1923 |