Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXXE Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 221 NRT 145 DW 260 / 280 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1913 Værft J.J. Pattje & Zonen. Afløb 1913-02-00. Afleveret 1913-04-00. Reg.nr. D-598. Byg.by Waterhuizen Byg.land Holland
Dimension 129,7 x 21,4 x 8,1 / 8,9 feet (kend.) Maskine Diesel. 100 iHK 3-cyl. 4SA Vølund motor instal. 1957.
TeknikMat. stål, 1 dæk, 1 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter, 2 master.
Person-info-
Reg.by Nørresundby Reg.land Danmark Omdøbt fra HERMANN (Ty.) Omdøbt til -
Rederi (Se Bem. for tidl. ejere). Indfl. 1956 til Laksen I/S, Nørresundby, og næ. til LAKSEN, med BR. hos kaptajn Hans P.M. Larsen. Partner skibsreder Poul A.S. Jørgensen. Befragtning Janus Andersen & Co. Rederi
før - efter
Ejer 1989 Clemmensen, Nørresundby. Ejer 1995-01-05 R. partrederi ved J. Poulsen, Korsør og Stevns Shipping A/S, Svendborg, som BR. Stevns S. / Nordane Shipping A/S, Svendborg. Solgt 1996-04-17 R. til Shipping Serena NV, c/o Messrs.Anthon Trust, Curacao, De Nederlandske Antiller.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.43 L: Bygget som sejlskib HERMANN (RSTV) til W. Engellandt, Hamburg. Solgt 1921 til Reederei Matthias Nielsen GmbH, Flensborg, og næ. til LUCIE (muligvis dansk interim 1920-1922 hos Matthias Nielsen, Åbenrå). Solgt 1927 til Chr. Johs. Meeder, Hamburg og Rendsburg og omb. til M/S og næ. til HERMANN (RSTV / DITI) med 2-cyl. 2SA Callesen motor. Stadig tysk 1945, omb. og forlænget 1950. Overgået 1953 til Georg Peterson, Rendsburg. Igen omb. og forlænget 1954 til BRT 216. Indfl. 1956 til Danmark.
Tidligste år
 
1913 Seneste år
 
1995