Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBGD / OUVS Sam-kode KSB-07510 Rig-Maskine Skonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 98,49 / 97 NRT 76 / 75,90 / 70 DW 180 / 150 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1919 Værft Skibsbygmester Christian Lind på Søren Mathias Bechs værft. Reg. nr. E-295. Byg.by Rønne Byg.land Danmark
Dimension 91,1 x 22,1 x 7,3 feet (kend.). 88,5 x 21,5 x 7,1 fod. Maskine Sejl. Skonnertrigning. + Diesel 75 iHK 2-cyl. Vølund motor instaL. 1930-07-11. Ny motor på 134 iHK i 1961-10-00.
TeknikMat. kravel af eg og bøg, 1 dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn K. Andersen.
Reg.by Rønne Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi i Rønne ved Købmand Ludvig Christian Hintze, Rønne. Fra 1922 som eneejer. fra 1958-01-00 overtaget af Ludvig Hintze A/S, Rønne. Rederi
før - efter
Omb. 1961-10-00 til motorskib, 2 mastet, i Frederikshavn. Forlist 1961-10-26 på rejse fra Langesund til Larvik. Sprang læk og sank ud for Larvikfjorden.
ReferencerKSB-05-0004. REF-16-1432. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (REF-16-1432) skibets historie til forlis i 1961-10-26 ved Langesund, Norge. Ved forliset blev besætningen bjærget i egen båd ind til Stavern. (ID=3481) p.96: Data. S/h foto af skibet på bedding set mod stb. side. (Thorsen) p.153 + p.299: Data.
Tidligste år
 
1910 Seneste år
 
1961
Reference : Skonnerten JOHN blev det sidste større træskib bygget på Bornholm.

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-07510