Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKRM Sam-kode KSB-06367 Rig-Maskine Skonnertbrig / lægter Brugstype LST
BRT 196,5 / 188,01 NRT 173 / 213,30 / 188,01 DW 295 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1859 Værft Skibsbygmester J.F. Nicolay. Byg.by Brake, Oldenburg Byg.land Tyskland
Dimension dybde midtskib 12 fod. Og 97,4 x 21,3 x 11,9 fod (kend.) Maskine Sejl. Brigrigning og fra 1874 skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, hækbygget, fladt spejl, stævn med skæg. 95 standarder trælast.
Person-infoKaptajn Gotthilf Wilhelm Becker Christensen, Ærø. Kaptajn Herman Hermansen, Ærø. Kaptajn Christen Albertsen Christensen, Ærø. Kaptajn Jørgen Lauritsen, Ærø, 1883. Kaptajn Christian Rasmussen, Ærø. Kaptajn Albert Andersen Hansen, Ærø. Kaptajn H.C. Eschen, Ærø.
Reg.by Marstal / Odense Reg.land Danmark Omdøbt fra HEINRICH (Ty.) Omdøbt til AGNES
Rederi indfl. 1878 fra Tyskland til rederiet H.C. Christensen, Marstal, med 7/10-part og partner H.C. Grube, Marstal, med 2/10-part. Fra 1878 var HCC eneejer og fra 1880 hans enke. Rederi
før - efter
Solgt 1901-04-15 til Kingo Petersen, Odense fra 1901 til 1911.
ReferencerKSB-04-0004. SR-bilag 1948:0209. ORG-0. H&S registr.H&S 1996:1225.
BemærkningerKSB-kartotekskort med flere oplysninger. (ELI): (Malling) + (StD-3) p.299 + (Holm-P., Ærø) p.67 oprindeligt skonnertbrig eller bark, der ombygges til lægter; ink. fra Hamburg som HEINRICH. Solgt til Esbjerg for omb. til lægter 1911. (SR-bilag 1948:0209) Detaljer. (Rosendahl-2) p.1: Data. Flere tonnager nævnt: 220,91 / 205,11 / 213,30 / 188,01. Mindre omb. 1874, 1878 og 1892.
Tidligste år
 
1859 Seneste år
 
1911

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1859 - 1911 NKRM indfl. 1878 fra Tyskland til rederiet H.C. Christensen, Marstal, med 7/10-part og partner H.C. Grube, Marstal, med 2/10-part. Fra 1878 var HCC eneejer og fra 1880 hans enke.
1911 - 1911> AGNES NKRM Solgt 1901-04-15 til Kingo Petersen, Odense fra 1901 til 1911.