Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYLC Sam-kode SAM-0383 Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 1582 / 1581,58 NRT 696 DW 300 / 487 Klstr. -
BT - NT -- IMO 5053662 Byg.nr. 0218
Byg.år 1952 Værft Frederikshavn Værft & Tørdok A/S. Afløb 1951-12-08. Afleveret 1952-06-07. Bilbrev 1952-04-24. Reg.nr. A-198. Byg.by Frederikshavn Byg.land Danmark
Dimension 254,1 x 43,4 x 17,1 feet (kend.) Maskine Diesel 5200 iHK fra 2 stk. B&W 10-cyl. 2SA motorer til dobbelt skrue.
TeknikFart 16 knob, 1 dæk, 1000 pax, 60 bilenheder.
Person-info-
Reg.by Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra BROEN Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Næ. 1966 til KALUNDBORG. Rederi
før - efter
Afrigget 1992 til museumsskib og til andre formål. (Flg. 1993) Optræder som Broen, Århus.
ReferencerDSB. KEH R-02. FRH R-01. CASSE K-01. FEN-05-0675. REG-01-0389. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:1261. H&S 1996:1308. H&S 1996:5101. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1261) Tegning fra Knud E. Hansen for ombygning 1957. (H&S 1996:1308) Generalarrangement, 2 blade, oprettet 1982-1983 på Dannebrog Værft. (Flg.1994) 1994 typeændret til PRAM. (H&S 1996:5101 I = CASSE K-01) Generalarrangement DSB-tegnet i to blade. (Fred.) Kollision 1954-02-23 på Nyborg Fjord med HOLGER DANSKE (ID 9163), der sank. (REG-01-0389) Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1966 Seneste år
 
1993

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1951 - 2011> BROEN OYLC B. til DSB, København.
1966 - 1993 OYLC B. til DSB, København. Næ. 1966 til KALUNDBORG.