ID-nummer | 478 |
Skibsnavn | JOTUN |
Kend.bogstav. | OXKU2 |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 299,99 |
NRT | 162,04 |
DW | 710 / 1050 |
Klstr. | - |
BT | 1042 |
NT | 346 |
IMO | 8302909 |
Byg.nr. | 0173 |
Byg.år | 1984 |
Værft | Nordsøværftet A/S. Afløb 1984-10-05. Afleveret 1984-11-28. Bilbrev 1984-11-16. Reg.nr. D-2130. |
Byg.by | Ringkøbing |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 62,01 x 10,01 x 5,92 meter (kend.) |
Maskine | Diesel 500-800 iHK Callesen 6-cyl. 4SA typw 427 FOT motor. |
Teknik | Fart 10 knob. 2 dæk åben shelterdæk type. 2 lastrum (2 mellemdæk), 2 luger. 30 stk. TEUS i last og 14 på dæk. Maskine og aptering agter. |
Person-info | - |
Reg.by | Næstved |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | TRUETON (Sv.) |
Rederi | B. til Partrederiet Jotun, Næstved, BR. Poul Lehmann Sivertsen / Hans Gørgens I/S, Gefion Shipping I/S, Næstved. |
Rederi før - efter | Overført 1988 til DIS - OXKU2. Forlist 1990-01-26 efter kæntring ved Bornholm. Solgt som vrag. Genopbygget i udlandet. Næ. 1990 til TRUETON, næ. 1992 til JOHANNE, næ. 1995 til STELLA MARIS, næ. 1997 til MARIS, næ. 2003 til SUNLARK. Oph. 2012-07-24 i Aliaga hos Kursan GS] |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.338. + (Forlis 1970) p.95 + 195: Forlist 1990-01-26 på rejse fra Szczecin til Perth, lastforskydning under storm, kæntring, vrag senre slæbt til Tejn. 4 mand omkom. Vraget hævet i marts og slæbt til Norge. Repareret og i drift, fra 1995 som svensk og fra 1996 solgt til St. Vincent med management fra T&C A/S som KR. i Svendborg. (DMA-Reg.) |
Tidligste år | 1984 |
Seneste år | 2012 |