Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXKU2 Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 299,99 NRT 162,04 DW 710 / 1050 Klstr. -
BT 1042 NT 346 IMO 8302909 Byg.nr. 0173
Byg.år 1984 Værft Nordsøværftet A/S. Afløb 1984-10-05. Afleveret 1984-11-28. Bilbrev 1984-11-16. Reg.nr. D-2130. Byg.by Ringkøbing Byg.land Danmark
Dimension 62,01 x 10,01 x 5,92 meter (kend.) Maskine Diesel 500-800 iHK Callesen 6-cyl. 4SA typw 427 FOT motor.
TeknikFart 10 knob. 2 dæk åben shelterdæk type. 2 lastrum (2 mellemdæk), 2 luger. 30 stk. TEUS i last og 14 på dæk. Maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by Næstved Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til TRUETON (Sv.)
Rederi B. til Partrederiet Jotun, Næstved, BR. Poul Lehmann Sivertsen / Hans Gørgens I/S, Gefion Shipping I/S, Næstved. Rederi
før - efter
Overført 1988 til DIS - OXKU2. Forlist 1990-01-26 efter kæntring ved Bornholm. Solgt som vrag. Genopbygget i udlandet. Næ. 1990 til TRUETON, næ. 1992 til JOHANNE, næ. 1995 til STELLA MARIS, næ. 1997 til MARIS, næ. 2003 til SUNLARK. Oph. 2012-07-24 i Aliaga hos Kursan GS]
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.338. + (Forlis 1970) p.95 + 195: Forlist 1990-01-26 på rejse fra Szczecin til Perth, lastforskydning under storm, kæntring, vrag senre slæbt til Tejn. 4 mand omkom. Vraget hævet i marts og slæbt til Norge. Repareret og i drift, fra 1995 som svensk og fra 1996 solgt til St. Vincent med management fra T&C A/S som KR. i Svendborg. (DMA-Reg.)
Tidligste år
 
1984 Seneste år
 
2012