Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYNG Sam-kode KSB-05536J Rig-Maskine Galease / tjalk / SMH Brugstype LST
BRT 93 NRT 67 DW 135 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1902 Værft Gebr. J. & G. Verstockt. Byg.by Martenshoek Byg.land Holland
Dimension 82,3 x 17,3 x 7,2 feet (kend.) Maskine Sejl, galeaserigning, tjalkrigning. Hjælpemotor 56 iHK Appingedam 2-cyl. 4SA, instal. 1924.
TeknikMat. stål, 1 dæk, 2 master.
Person-info-
Reg.by Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra EGBERDINA (Hol.) Omdøbt til -
Rederi Ejet efter 1910 af kaptajn H.J. Alberts, Groningen, som EGBERDINA (NPDC). Indfl. 1935 til kaptajn Lars J. bager, Marstal, og næ. til KAREN. Rederi
før - efter
Forlist 1940-05-07 på rejse fra Travemünde til Næstved efter minesprængning 8 sm SSE for Kjelds Nor fyr.
ReferencerKSB-04-0004. H2. F2. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:1225.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (Krigsforlis) nr.57. Forliste mens det var under slæbning. Sank efter 8 timer. Besætningen bjærget af det slæbende skib.
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1940

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1902 - - EGBERDINA - -
1902 - 1940 OYNG Ejet efter 1910 af kaptajn H.J. Alberts, Groningen, som EGBERDINA (NPDC). Indfl. 1935 til kaptajn Lars J. bager, Marstal, og næ. til KAREN.