Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQKG Sam-kode KSB-03586J Rig-Maskine Skonnert / SMH Brugstype LST
BRT 71 NRT 58 DW 150 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1907 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Byg.by Marstal Byg.land Danmark
Dimension 70 x 18-5 x 8-8 fod (KSB) Maskine Sejl. Skonnertrigning. + Diesel 20 HK (Flg. 1909), senere 35 HK Alpha-Diesel motor
TeknikMat. stål. Dybgang 8-9 fod. 6 tons vandballast i forepeak. Fart 4 knob lastet.
Person-infoKaptajn J.C. Albertsen (Flg. 1909)
Reg.by Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til MARY
Rederi H. Marius Petersen, Marstal (Flg. 1909) Rederi
før - efter
Solgt 1909 el. 1910 til Ørum & Wulff A/S, København (Flg. 1911) (KSB-10-0374)
ReferencerKSB-04-0004. KSB-10-0374. ORG-0. H&S registr.H&S 1996:1225. 1996:1227.
Bemærkninger(H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (H&S 1996:1227 = KSB-10-0374) salgsdokument fra 1913. (Flg. 1909 + 1913)
Tidligste år
 
1907 Seneste år
 
1910 c.

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1907 - 1910 c. NQKG H. Marius Petersen, Marstal (Flg. 1909)
1911 - 1913 MARY NQKG Ørum & Wulff A/S, København (Flg. 1911) (KSB-10-0374). Henriques & Zøylner ?