Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZQW Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype TK
BRT 48251,5 NRT 31284,27 DW 88000 Klstr. -
BT - NT - IMO 6605981 Byg.nr. 0011
Byg.år 1966 Værft Odense Staalskibsværft A/S, Lindø. Afløb 1966-01-08. Afleveret 1966-05-00. Reg.nr. C-797. Byg.by Munkebo Byg.land Danmark
Dimension 261,82 x 37,03 x 12,93 meter. Og 840,0 x 121,7 x 57,6 feet (kend.) Maskine Dampturbine 23600 iHK fra 2 stk. Stal-Laval af Kockums type gearet til en aksel.
TeknikFart 17 knob, 1 dæk, 17 tanke. Maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til I/S af Svendborg D/S A/S og D/S af 1912 A/S ved APM, København. Rederi
før - efter
Forlist 1975-01-29 på rejse fra Kharg Island til Leixoes ved Leixoes, Portugal, efter grundstødning og påfølgende brand.
ReferencerORG-N. SR-bilag 1972:1425. SR-bilag 1972:1426. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1972:1425. SR-bilag 1972:1426) Søsætningsmeddelelse. Afleveringsmeddelelse. (Fred.) p.33: Forlist 1975-01-29 ved indsejlingen til Leixoes i Portugal efter grundstødning og påfølgende brand. Skibet brækkede midt over. (Forlis 1970) p.73 + 185: Om forliset ved grundstødningen, 7 mand omkom under den efterfølgende brand. (Mir.)
Tidligste år
 
1966 Seneste år
 
1975
Reference : Søsætningsmeddelelse
Reference : Afleveringsmeddelelse
Reference : Artikler om branden på JAKOB MÆRSK (III) efter grundstødning.