Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGPW Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 135,29 / 128,08 / 128,39 NRT 107,03 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0010
Byg.år 1871 Værft Skibsbygmester J. Ring Andersen. Byg.by Svendborg / Thurø Byg.land Danmark
Dimension 90-9 x 20-6 x 9-1 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg. Halvrundt spejl.
Person-infoKaptajn Jørgen Jørgensen, Thurø, 1871, 1875. Kaptajn E.A. Hansen, 1874. Kaptajn J.L. Mouritzen, Thurø, 1876. Kaptajn O.P. Jensen, Gudme, 1876. Kaptajn Jørgen Jørgensen, Gudme, 1878. Kaptajn Johansen Lindelse, parthaver, 1914. Kaptajn Simonsen, 1915.
Reg.by Thurø / Rudkøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til FRESNESS / TRESNESS (UK)
Rederi B. til Partrederi på Thurø med Skibsreder Jørgen Jørgensen 5/12, Lars Jørgensen 3/12, Ole Jørgensen 2/12, Erik Jørgensne 1/12, Kaptajn Jørgen Jørgensen 1/12. I 1891 er ejerne stadig familien Jørgensen, men enker og afdøde og børn har skiftet. Rederi
før - efter
Solgt 1914-06-10 til Købmand P. Bondo Petersen med partnere, Rudkøbing. Solgt 1916-05-09 til A/S ved Skibsreder P. Mølbeck, Ålborg. Forlist 1916-06-05 ved stranding på Orkneyøerne. Kondemneret. Bjærget. Solgt 1916 til Kirkwall på øerne, rep., og næ. til FRESNESS eller TRESNESS.
ReferencerSR-bilag 1968:0054. Årbog 1975-04. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1968:0054) Beretning om skibets historie. Kollision 1915-11-00 i Firth of Forth med S/S TOMBRITS, engelske stat. (Rosendahl-2) Om de første ejere af familien Jørgensen. (BOG) Årbog 1975 p.65f, 81.
Tidligste år
 
1871 Seneste år
 
1916
Reference : LARS JØRGENSEN