Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQTH Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 161 NRT 71 DW 140 + 20 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0007
Byg.år 1908 Værft Marstal Staalskibsbyggeri og Reparationsværft. Kontraheret 1907-06-21. Afløb 1908-03-06. Afleveret 1908-05-16. Gudmoer Eva Jensen, datter af J.C. Jensen. Byg.by Marstal Byg.land Danmark
Dimension 100,0 x 20,0 x 8,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 22 nHK, 110 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra Helsingør.
TeknikFart 8 knob. Mat. stål. 1 dæk.
Person-infoKaptajn E. Knudsen, fra ny.
Reg.by Rudkøbing Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til JUKU (Estl.)
Rederi B. til Langeland D/S A/S, Rudkøbing. Rederi
før - efter
Omb. 1916. Forlænget. Solgt 1932-10-12 A. til Gustaf Serko, Tallinn, Estland, og næ. til JUKU. Oph. 1936.
ReferencerORG-N. SR-bilag 1968:0051. Fartøj BYG K-09. H&S registr.H&S 1996:1372.
Bemærkninger(SR-bilag 1968:0051) Beretning om skibets historie. (Fred.) Forlænget til 114,1 x 20,0 x 8,2 / 8,9 feet (kend.) 175 BRT, 90 NRT, 169 + 21 DWt. (H&S 1996:1372 = BYG K-09) Generalarrangement. (Folkogf) p.22: Sejlede indtil 1932 ruten Rudkøbing, Marstal, Bagenkop, København, retur. (ID=3489) p.85: Data. Flere detaljer om færdiggørelsen. Grundstødt 1908-06-01 ved Marstal Havn og andre uheld. S/h foto p.87 af skibet i Rudkøbing Havn.
Tidligste år
 
1908 Seneste år
 
1936
Reference : M/S LANGELAND