Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSVQ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / EMIGR
BRT 2788 NRT 1846 DW 3000 Klstr. -
BT - NT - IMO 5616199 Byg.nr. 0028
Byg.år 1882 Værft Kockums Mekaniska Verkstad A/B. Afløb 1881-09-01. Afleveret 1882-02-12. Byg.by Malmö Byg.land Sverige
Dimension 310,5 x 34,1 x 21,2 / 28,8 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 350 nHK - 2000 iHK 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner af værftets type.
TeknikFart 11 knob. Mat. klink af jern. 3 dæk, det øverste spinklere overdæk. 30 + 228 + 366 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Thingvalla D/S A/S, Thingvallalinjen, København. Rederi
før - efter
Forlist 1883-02-17 ud for Færder Fyr i Laurvig ved Horten.
ReferencerSR-bilag 1964:0489. Årbog 1979-05. Årbog 2001-08. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1964:0489) Dampskibet bygget og notitser indrykket i Berl. Tid. er afskrevet. Gave fra Otto Benzon 1960-10-04. (Fred.) (Munchaus Petersen: Rejsen til Amerika) Forlist 1883-02-17 på rejse fra København til New York ud for Færder Fyr efter grundstødning, og brækket over i to dele, sunket. 52 besætning og 163 pax reddet. Ingen omkom. (BOG) Årbog 1979 p.131. + Årbog 2001 p.122, 124, 127, 130. Data.
Tidligste år
 
1881 Seneste år
 
1883
Reference : Dampskibsforbindelser med Nordamerika - Thingvalla-Selskabets HEKLA