ID-nummer | 3820 |
Skibsnavn | ROEPSTORFF / RØEPSTORF |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | BOG-00181 |
Rig-Maskine | Fregatskib / defensionsskib |
Brugstype | LST |
BRT | 400 |
NRT | 308 |
DW | - |
Klstr. | 185 / 154 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1778 |
Værft | Grønlands Handels Skibsværft. Konstruktør Henrik Gerner. Skibsbygmester Erik Eskildsen. Bilbrev 1778-11-11. Forordningsaccept 1778-06-06. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 119 x 27-9 x 13-4 fod / 106 x 27-6 x 13-6 fod. |
Maskine | Sejl. Rigningstype ikke fremfundet. |
Teknik | 16 stk. kanoner. |
Person-info | Besætning 22 mand. Kaptajn G. Lorenzen, 1781-1783. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | BIEKUBEN |
Rederi | B. til Oberstløjtnant, generalguvernør Roepstorff, København. Senere ca. 1781, ejet af konsortium med de Coninck, Niels Ryberg & Reiersen, København. |
Rederi før - efter | Næ. 1782 ca. til BIEKUBEN i Ostindiefarten til 1788. |
Referencer | SR-bilag 1964:0476. Årbog 1951-07. Årbog 1956-06. Årbog 1974-04. Årbog 1983-14. Årbog 2004-06. ORG-0. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (SR-bilag 1964:0476) Skibsoplysninger. Optræder i årbog 1951 p. 106, 1956 p.147 og 2004 p. 96. (Klem-1) p.173: Om bygningen. (Feldbæk 1980) p.220: B. af Roepstorff og sat ind fra partrederier under krigen på Indien til 1788. Gengivet på maleri på H&S. (Klem-2) p.74: Ostindiefarer. (BOG) Årbog 1973 p.114f. + Årbog 1974 p.68: Bygget efter Forordningen af 1776-03-18. Vestindiefarer. + Årbog 1983 p.215, 227. (Feldbæk 1969 App.IV) Rejse til Ostindien 1781-1783. (Rasch + Sveistrup 1948) p.307. |
Tidligste år | 1778 |
Seneste år | 1783 |