Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZKK Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 2513,76 / 1497,68 NRT 1241,51 / 1231,25 DW 503 Klstr. -
BT - NT - IMO 6411225 Byg.nr. 0596
Byg.år 1964 Værft Örenstein-Koppel & Lübecker Maschinenbau. Afløb 1964-02-19. Afleveret 1964-05-26. Byg.by Lübeck Byg.land Tyskland
Dimension 93 x 15,70 x 5,35 meter. 287,2 x 53,2 x 15,2 feet (kend.) Maskine Diesel 8000 iHK fra 4 stk. MWM 8-cyl. 4SA motorer til 2 skruer.
TeknikFart 19 - 19,5 knob. 3 dæk, åben shelterdæk type. 1000 pax. 140 bilenheder. Isklasse C.
Person-info-
Reg.by Gedser Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til EUROPAFÄRJAN II (Sv.)
Rederi B. til Moltzau Line A/S, Gedser. Sidste tur sejlet på Gedserruten 1970-09-30. Rederi
før - efter
Solgt 1970-10-05 R. til Bonierföretagen, Halmstad, og næ. til EUROPAFÄRJAN II. Solgt 1976 til Tourship, Panama, og næ. til CORSICA NOVA (HPGC). Solgt 1987 og næ. til GIRNE SULTANI. Solgt 1989 og næ. til APOLLONIA. Næ. 1990 til APOLLONIA II. Oph. 2011-07-02.
ReferencerREF-02-0286. SR-bilag 1968:0463. RTF-arkivalier. FEN-13-1810. H&S registr.H&S 1996:1130. SR-foto.
Bemærkninger(REF-02-0286. SR-bilag 1968:0463) Beskrivelse, Afleveringsmeddelelse. (H&S 1996:1130 = RTF-arkivalier) Diverse sager med bemanding gennem RTF. (Fred.) p.485. (Mir.). (Færgefarten) 2000 nr.2 p.34.
Tidligste år
 
1964 Seneste år
 
2011
Reference : A 19-knot Passenger / Car Ferry for Gedser-Travemünde Service
Reference : Afleveringsmeddelelse
Reference : Foto af TRAVEMÜNDE