Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. HBPN / NMWB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 681,20 NRT 528,0 DW 731 + 124 Klstr. 251,5
BT - NT - IMO 5610961 Byg.nr. 0080
Byg.år 1866 Værft Andrew Leslie & Co. Afløb 1866-11-23. Afleveret 1866-12-31. Bilbrev 1866-12-31. Byg.by Hebburn / Newcastle Byg.land England
Dimension 203,3 x 26,7 x 14,4 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 90 nHK, 340-360 iHK fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet eller Thompson, Boyd & Co. Omb. til høj- og lavtryksmaskiner i 1875. + Skonnertrigning.
TeknikFart 8,5 - 9 knob. Mat. klink af jern, 7 afdelinger, 1 dæk + partielt mellemdæk, 5 luger. 5 pax i kahyt.
Person-infoKaptajn Thomas Andreas Juhl, Flensborg. Kaptajn Jens Frederiksen, København. Yderligere fem kaptajner nævnt.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Kontraheret af C.P.A. Koch for The Anglo-Danish Steamship Co., København, hjs. London. Overtaget 1867-01-01 af DFDS. Skødedato 1867-02-15. Rederi
før - efter
Omb. 1875-05-04. Omb. 1877-04-07 hos B&W og igen 1882-11-22. Forlist 1908-11-27 ved Onglasskæret, Jæderen. Slettet 1909-01-11 R. fra registeret.
ReferencerSR-bilag 1951:0607. Årbog 1944-03. Årbog 1954-09. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1944 p.91. + Årbog 1954 p.133. (Prior) Flere mål, kildeliste. Målebrev 1867-02-26 fra København på 251,5 kls. Omb. 1877 på Refshaleøen med tilbygning af hytte på halvdækket. (Fred.) p.22 V: Data. Omb. 1875-05-04 til 815 BRT, 589 NRT, 860 DWt, maskinen ombygget til høj- og lavtryk. Omb. 1877-04-07 hos B&W til 818 BRT, 592 NRT, 860 DWt. Omb. s.s. 1882-11-22 til 821 BRT, 578 NRT. Forlist 1908-11-27 på rejse fra Kristiansand til Stavanger ved stranding på Onglasskæret ved Jæderen pga. navigationsfejl, som kaptajn og styrmand dømtes for. (Flg.) 1907 har andre mål. (Mir.) (ID3484) p.152: Data og kilder. Byggenr. fejlagtigt opgivet som 89 i kilden.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1909