Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBQR Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert / topsejlsskonnert / bramsejlsskonnert 2-m. Brugstype LST
BRT 122,94 NRT 111,09 DW - Klstr. 64,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0002a
Byg.år 1858 Værft Skibsbygmester Carl Julius Jensen, Bregninge Skov. Intet bilbrev. Byg.by Troense, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 82,7 x 20,0 x 11,2 fod. (hovedd.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning 2-m.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, flad hæk.
Person-infoKaptajn M.R. Gammelgaard, Troense. Kaptajn Hans H. Christensen, Langeland. Yderligere 5 kaptajner nævnt i (Rosendahl-2).
Reg.by Troense Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Ejer 1858 og endnu 1868 Partrederi i Troense med Skibsreder P. Jensen, Troense, med 5/16-part. Ejer 1893-1894: Skibsreder Carl Julius Jensen, Troense, som BR. med 7/32-part. Rederi
før - efter
Forlist 1897-06-03 på rejse fra Björneborg til Newcastle. Strandet på Whitby Sand.
ReferencerORG-N. SR-bilag 1951:0607. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1951:0607)+ (Rosendahl-2) p.83: Detaljer. (Sørensen 1997) p.15ff: Detaljer om Sørensens mønstring. Målebrev 1858-08-20 fra Svendborg på 64,5 kls. (Fred.manus.) Data overført til basen. (ID=3486) p.19 + 270: Data. Ved forliset blev besætningen bjærget og landsat af redningsbåden fra Cullercoat. S/h foto af skibet i havn uden sejlføring set agten fra mod stb. side. (ID=491) p.255.
Tidligste år
 
1857 Seneste år
 
1894