Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 119 / 135
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0016
Byg.år 1745 Værft Andreas Bjørns Værft. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension Dimensioner ikke fremfundet. Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikMat. kravel af træ. 1 dæk? 3 master.
Person-infoKaptajn Boye Simonsen, 1749-1752 (KGH). Kaptajn Didrik Bagge, 1748. Kaptajn Peder Anders Simonsen, 1767.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Købt 1748 til Det Almindelige Handelskompagni, København. Chartret 1752 til Asiatisk Kompagni, København (Sveistrup 1943) p.29. Rederi
før - efter
-
ReferencerORG-N. SR-bilag 1950:1103. Årbog 1962-04. Årbog 1968-02. KGH. H&S registr.H&S 1973:0697.
Bemærkninger(SR-bilag 1950:1103) Skibet mødte uvejr i Kattegat, mistede ankre og drev, mødte is, men klarede sig. (Klem-1) p.58: Kom til undsætning for det forliste CRON PRINSESSEN AF DANMARK i Mossel Bay 1753. P.103: Detaljer om bygningen. P.150 + 152: om nordlige fart. (BOG) Årbog 1968 p.35. Om mulige ejerforhold. Gik efter 1767 igen til Riga. (Sveistrup 1943) p.25 + 29: Om farten 1750. Udtaget af hvalfangstfarten 1752 og chartret til Asiatisk Kompagni. I 1755 til Malta og til 1763 mange Middelhavspladser, indtil krigen var slut. (KGH-oplysningsmappe) Antages at være samme skib som omtalt i kilden i fart på Grønland 1749-1752. (BOG) Årbog 1962 p.124-126. (H&S 1973:0697) Skibsliste KGH. Fragtet i en periode til KGH.
Tidligste år
 
1745 Seneste år
 
1767>
Reference : En Ostindiefarer, der maatte vende om i Kattegat