Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYHW Sam-kode - Rig-Maskine Fyrskib Brugstype FY / BEV
BRT 170 / 169,96 NRT 65 / 55,32 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0064
Byg.år 1895 Værft Skibsbygmester N.F. Hansen, Skibhuse. Reg.nr. H-66. Byg.by Odense Byg.land Danmark
Dimension 116,5 x 21,6 x 11,0 feet (kend.). Lgd. 33,6 Br 6,4 meter. 116,5 x 21,6 x 11,0 feet (kend.) Maskine Diesel 130 iHK Vølund motor instal. 1921
TeknikMat. kravel af eg, 2 dæk, 1 fyrmast. Fyrskib. Udfaldende stævn, hækbygget, rundt spejl.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til FYRSKIB XVII GEDSER REV
Rederi B. til Marineministeriet, Fyr- og Vagervæsenet, København (Flg. 1935). Udlagt 1895 på Lappegrund til 1919, derefter Gedser Rev fra 1921-1940 og 1945-?. Afrigget 1972. Rederi
før - efter
Solgt 1972 til APM, København og takket være APMs senere bidrag til vedligeholdelse skænket (to gange) til Nationalmuseet, København.
ReferencerORG-N. Årbog 2001-02. TSBEV. REG-02-0885. H&S registr.-
Bemærkninger(Flg. 1935) (Fyr-fyrskibe) p.123f. Kom i 2009 på 20-kroner-mønten. Fåborg forsøgte 2010 at få placeret fyrskibet der. (BOG) Årbog 2001 p.21: Nationalmuseet. (DKKulturarv.) p.127. (REG-02-0885) Data om ejerforhold. (FyrskibMH-P) p.13: Foto ca. 1900.
Tidligste år
 
1895 Seneste år
 
2016>
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet FYRSKIB XVII.