Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVWH Sam-kode SAM-1934 Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 2-m. / Skonnert Brugstype LST
BRT 104,59 / 114 NRT 95,5 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0010
Byg.år 1875 Værft Skibsbygmester Rasmus Møller. Bilbrev 1875-04-28. Byg.by Fåborg Byg.land Danmark
Dimension Lpp. 78-0, Br.p.sp. 21-6, Dbt.s. 10-3 fod (tegning). 83,7 x 18,5 x 9,1 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning eller bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. Kravel af eg. 1 dæk, 2 master, hækbygget, elliptisk spejl, galion med kvindelig hoved som figur.
Person-infoKaptajn H.J.E. Nielsen, Gudme, 1886. Kaptajn H.J. Hendriksen, Ribe, 1887-.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra ROTA Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1886 til Firma P.C. Knudtzon & Søn, København, ved Nic. H. Knudtzon, og næ. til LUCINDE. Rederi
før - efter
Forlist 1887-1888 på rejse fra Lissabon med afgang 1887-12-24 til Varberg. Borteblevet.
ReferencerAND R-01. Årbog 1959-02. SR-bilag 1960:0018. SR-bilag 1957:0120. Årbog 1983-14. KOP-1. H&S registr.H&S 1968:0100. H&S 1996:1304
Bemærkninger(H&S 1968:0100) Specifikationer (SR-bilag) Samme data. (H&S 1996:1304 = AND R-01) Tegning, snit, med sejlføring, få detaljer, 1874. Kopi 1975 af Christian Nielsen. (Flg. 1875). (BOG) årbog 1959 p.24, 41: Indgår i værftsmodel på H&S. + Årbog 1983 p.211, 225. (Rosendahl-2) p.133: Data. Ved forliset omkom hele besætningen. Ladningen var salt. (FaabSkib) p.194: Data.
Tidligste år
 
1886 Seneste år
 
1888

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1874 - 1886 ROTA NMTP B. 1875 til partrederi med BR. hos P. Nielsen, Fåborg, med 5/30-part. Solgt 1883 til A/SGranafjelag ved David Gudmundsson, Akureyri, 1883 (LBCS).
1886 - 1888 NVWH Indfl. 1886 til Firma P.C. Knudtzon & Søn, København, ved Nic. H. Knudtzon, og næ. til LUCINDE.