ID-nummer | 18886 |
Skibsnavn | OMIT |
Kend.bogstav. | OXZP |
Sam-kode | SAM-1908 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 101 |
NRT | 44,57 |
DW | 157 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1902 |
Værft | Skibsbygmester C. Lühring. Afløv 1902-02-00. Reg.nr. J-994 + E-552. |
Byg.by | Hammelwarden |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 85,6 x 20,4 x 7,2 feet (kend.) |
Maskine | Sejl. Jagtrigning? + Diesel 30 iHK 2-cyl. 2SA Skandia motor i 1925. Fra 1932 da 85 iHK 3-cyl. 4SA DWK motor. |
Teknik | Mat. stål, 1 dæk, 1 mast, 1 lastrum, 1 luge. |
Person-info | - |
Reg.by | Rønne |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | MITO |
Omdøbt til | LOMAX |
Rederi | Solgt 1969-01-24 R. til kaptajn Mogens Madsen, Knudsker, uden næ., hjs. Rønne. Næ. 1978-04-00 R. til OMIT. |
Rederi før - efter | Solgt 1979-03-00 R. til maskinmester Poul Jensen, København, og næ. til LOMAX, og typeændret til BOLIG. |
Referencer | KOP-2. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.82 L: Data. (ID=3481) p.111: Data. |
Tidligste år | 1978 |
Seneste år | 1979 |