Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCQD Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 42,91 NRT 35,03 DW 80 c. Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1890 Værft Skibsbygmester V. Frandsen. Bilbrev 1890-09-25. Byg.by Halmstad Byg.land Sverige
Dimension 62,3 x 16,6 x 5,9 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 2 master, fladt spejl, glat udfaldende forstævn.
Person-infoKaptajn Søren Peter Christensen, Århus. Kaptajn C.A. Persson, Ålborg. Kaptajn P.A. Møller, Allinge, 1894-. Kaptajn A. Jensen, Allinge, 1915.
Reg.by Århus / Allinge Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. ,købebrev 1890-09-26, til sejlmager Niels Chr. Feddersen, Århus. Solgt 1893 eller 1894 til Partrederi ved malermester C.J. Nielsen, Allinge, og endnu ejer 1916. Rederi
før - efter
Forlist 1916-08-04 på rejse fra Vang til København med sten. Sprang læk ca. 12 sm ENE for Møen og vendt om mod Bornholm, men sank i nærheden af Hammeren.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.146: Data. (ID=3481) p.90: Data. S/h foto af skibet (let sløret) med sejlføring i søen set agtenfra mod bb. side. Ved forliset blev besætningen på 2 mand samt 2 pax bjærget fra søen efter en time i vandet med redningsveste på af motorbåden PELIKAN af Sandvig og landsat i Allinge.
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1916