Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. LBMF Sam-kode SAM-1858 Rig-Maskine Jagt Brugstype LST
BRT 14,13 NRT 12 DW - Klstr. 6,75
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1869 Værft Skibsbygmester F. Sparre. Bilbrev 1869-03-01. Byg.by Nysted Byg.land Danmark
Dimension 36,4 x 12,6 x 5,2 fod (kend.) Maskine Sejl. Jagtrigning.
TeknikTidligere krydstoldjagt. Mat. kravel af eg, 1 dæk, 1 mast, rundgattet, glat stævn.
Person-infoKaptajn H.P. Nielsen, Sønderho, Fanø, 1891-
Reg.by Isafjord Reg.land Island Omdøbt fra DE FIRE SØSKENDE / DE FIRE SØDSKENDE Omdøbt til -
Rederi Solgt 1891-04-06 til islandsk købmand A.G. Asgeirsson, København, og næ. til OLAFUR, hjs. Isafjord, og kendingsbogstaver LBMF. Rederi
før - efter
Sidste år i skibslisten 1895.
ReferencerKOP-2. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.227: Data. (JM) Kendingsbogstaverne i Rosendahl-2 er forkerte. De korrekte er NWJH.
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1895

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1867 - 1887 KRYDSFARTØJ NR. 21 (II) - B. til Finansministeriet, Krydstoldinspektionen, København.
1887 - 1891 DE FIRE SØSKENDE / DE FIRE SØDSKENDE NWJH Solgt 1887 på auktion i Odense til Simon Petersen, Immerbølle, næ. til DE FIRE SØSKENDE, hjs. Rudkøbing.
1891 - 1895 LBMF Solgt 1891-04-06 til islandsk købmand A.G. Asgeirsson, København, og næ. til OLAFUR, hjs. Isafjord, og kendingsbogstaver LBMF.