Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZMG Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype BGS
BRT 91,32 NRT 0 DW 23 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0079
Byg.år 1942 Værft Aalborg Værft A/S. Køllagt 1942-04-10. Afløb 1942-07-15. Afleveret 1942-09-18. Byg.by Ålborg Byg.land Danmark
Dimension 76,8 x 20,1 x 8,0 feet (kend.) Maskine Diesel 500 iHK Atlas-Polar fra 1967 750 iHK Atlas-MaK motor.
TeknikBugserbåd, isbryder, Danmarks første helsvejste skib.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til I/S med Forenede Bugserselskaber og Svitzers Bjergnings-Entreprise som deltagere, København. Rederi
før - efter
Solgt 1975-04-11 R. til John Latsis, Athen.
ReferencerRED R-01. BYG K-07. BYG K-15. FEN-15-2043. H2. H&S registr.H&S 1996:1298. H&S 1996:1351. H&S 1996:1514. H&S 1996:1580. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1298 = RED R-01) Generalarrangement og linjetegning. (H&S 1996:1351 = BYG K-07) Generalarrangement. (H&S 1996:1580) Ordrebog I/111: Værftsleverance af nautik, ordret og leveret 1942. (Fred.) Forlist 1951-09-20 under assistance til FERDINAND R. HASSLER, kæntret, sunket og senere bjærget. (Flg.) (H&S 1996:1514 = BYG K-15) Foto med kaptajn og fem herrer på dækket, 1942. (FEN-15-2043) 2 fotos. (Tortzen4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1942 Seneste år
 
1975
Reference : Foto af YMER