Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. LBCQ Sam-kode SAM-1745 Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 83,02 / 80,11 NRT 79 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1871 Værft Skibsbygmester H.V. Buhl. Bilbrev 1871-09-05. Byg.by Frederikshavn Byg.land Danmark
Dimension 70,6 x 17,9 x 8,6 fod (Kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, fladt spejl, glat stævn.
Person-infoKaptajn N.E. Bønnelykke, København.
Reg.by Reykjavik Reg.land Island Omdøbt fra ANNA OG MARIA / ANNA & MARIA Omdøbt til -
Rederi Solgt 1884 til Islandsk købmand M. Smith, København og Reykjavik, næ. til RAGNHEIDUR af Reykjavik. Rederi
før - efter
Solgt 1891 til Firma B. Muus & Co., København, uden næ., hjs. Reykjavik. Reder 1901 Christian Nielsen, København. Sidste år i skibslisten var 1901.
ReferencerKOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.173: Data.
Tidligste år
 
1884 Seneste år
 
1901

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1871 - 1884 ANNA OG MARIA / ANNA & MARIA NGSM B. til Partrederi i Tornby pr. Hjørring med BR. hos Købmand M.C. Sørensen, Tornby, med 3/4-part. Fra 1875 hjs. i Frederikshavn.
1884 - 1901 LBCQ Solgt 1884 til Islandsk købmand M. Smith, København og Reykjavik, næ. til RAGNHEIDUR af Reykjavik.