Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZAL Sam-kode SAM-0685 Rig-Maskine Motorskib Brugstype BGS
BRT 67,60 / 70,54 NRT 0 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1933 Værft Henry Scarr. Byg.by Hessle Byg.land England
Dimension 65,3 x 18,9 x 7,6 feet (kend.) Maskine Diesel 480 iHK motor. I 1980 instal. 900 iHK Alpha-Diesel motor.
TeknikMotor fra 1980: Fart 10 knob. Pæletræk 10 tons.
Person-info-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra OSVALD Omdøbt til LAURA-KAMP
Rederi B. som SEDGE COCK, indfl. til Danmark 1977-12-00 til Kaptajn Niels Aage Henriksen, Svendborg, KR. Svendborg Bugserselskab A/S, og næ. til DANASUND. Rederi
før - efter
Solgt 1991-05-00 til mekaniker Jens Hansen Spiegelhauer, København. Solgt 1995-03-00 til Partrederi i København med BR. Kenneth Kamp Parbst Hansen, Brønshøj, og omb. til lægter, og næ. til LAURA-KAMP.
ReferencerKOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) Omb. 1978 og igen 1980 til nye mål: 70,54 BRT, 0 NRT. Omb. 1995 og typeændret til PRAM.
Tidligste år
 
1977 Seneste år
 
1995

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1964 - 1977 OSVALD OZAL B. som ECCLESTON af London. Indfl. 1964-06-29 A. fra England som SEDGE COCK til J. Saabye & Lerche A/S, København, og næ. til OSVALD af Odense.
1977 - 1995 OZAL B. som SEDGE COCK, indfl. til Danmark 1977-12-00 til Kaptajn Niels Aage Henriksen, Svendborg, KR. Svendborg Bugserselskab A/S, og næ. til DANASUND.
1977 - 1977 SCHLEPPER OZAL Solgt 1977-01-00 til Partrederi i København med BR. fabrikant Knud G. Molders, Bagsværd, og næ. til SCHLEPPER. Overt. som eneejer af prokurist Anders Chr. Østergaard, Gentofte.