Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. LBCJ Sam-kode SAM-1726 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 365,08 NRT 223,76 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0043
Byg.år 1872 Værft Norddeutsche Schiffsbau Ges., Gaarden. Afleveret 1871-05-00. Bilbrev 1872-05-09. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 147,3 x 21,0 x 13,6 / 15,7 fod, maskinrum 27,0 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 50 nHK 160 iHK fra 2-cyl. compound maskine fra Schweffel & Howaldt, Kiel. 1 kedel.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, lodret skarp stævn.
Person-info-
Reg.by Eskefjord Reg.land Island Omdøbt fra REGINE Omdøbt til -
Rederi Solgt 1899-02-14, skødedato, til islandsk købmand Thor E. Tulinius, København, og næ. til VIKING (LBCJ) af Eskefjord / Faskrudfjord. Rederi
før - efter
Forlist 1899-12-31 på rejse fra København til Island. Strandet ved Sandakrok og slået til vrag.
ReferencerKOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred. Ellen) p. 5. (Fred.) p.92 R + p.257 V. Ved forliset 1899 blev besætningen på 12 personer samt 3 passagerer bjærget.
Tidligste år
 
1899 Seneste år
 
1899

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1872 - 1899 REGINE NTBV B. til Gebr. Lange som METZ af Kiel. Indfl. 1881-12-07 til Ellen D/S A/S, København, og næ. til REGINE, reg. i DAS 1881-12-29 med BR. hos J.A. Prior.
1899 - 1899 LBCJ Solgt 1899-02-14, skødedato, til islandsk købmand Thor E. Tulinius, København, og næ. til VIKING (LBCJ) af Eskefjord / Faskrudfjord.