ID-nummer | 17358 |
Skibsnavn | REGINA |
Kend.bogstav. | NRJQ |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnertbrig |
Brugstype | LST |
BRT | 144,93 / 145 |
NRT | - |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0018 |
Byg.år | 1877 |
Værft | Skibsbygmester Carl Julius Jensen, Bregninge Skov. Bilbrev 1877-11-14. |
Byg.by | Troense, Svendborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 92,8 x 20,8 x 10,1 fod (kend.) |
Maskine | Sejl. Skonnertbrigrigning 2-m. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, halvrundt spejl, galion med krølle. |
Person-info | Kaptajn P. Frederiksen Waarøe, Svendborg, fra ny. |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos skibsbygmester Carl Julius Jensen, Troense, med 15/96-part. Senere flere ændringer i partnerkredsen. |
Rederi før - efter | Forlist 1890-11-22 mens det lå til ankers på Københavns yderred. Oversejlet af engelsk S/S. Sunket. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (ID=491) p.249. (Rosendahl-2) p.58: Ved forliset blev 3 mand af besætningen bjærget ved hjælp fra dampskibet, mens kaptajnen, kaptajnens hustru og barn druknede. (ID=3486) p.309: Data. Udredning af søforklaring om kollision på Københavns yderred, mens REGINA lå til ankers. S/h foto af skibsportræt gengivet p.311. Skibet med fuld sejlføring set mod bb. side. |
Tidligste år | 1877 |
Seneste år | 1890 |