Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRJQ Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 144,93 / 145 NRT - DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0018
Byg.år 1877 Værft Skibsbygmester Carl Julius Jensen, Bregninge Skov. Bilbrev 1877-11-14. Byg.by Troense, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 92,8 x 20,8 x 10,1 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning 2-m.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, halvrundt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn P. Frederiksen Waarøe, Svendborg, fra ny.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos skibsbygmester Carl Julius Jensen, Troense, med 15/96-part. Senere flere ændringer i partnerkredsen. Rederi
før - efter
Forlist 1890-11-22 mens det lå til ankers på Københavns yderred. Oversejlet af engelsk S/S. Sunket.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(ID=491) p.249. (Rosendahl-2) p.58: Ved forliset blev 3 mand af besætningen bjærget ved hjælp fra dampskibet, mens kaptajnen, kaptajnens hustru og barn druknede. (ID=3486) p.309: Data. Udredning af søforklaring om kollision på Københavns yderred, mens REGINA lå til ankers. S/h foto af skibsportræt gengivet p.311. Skibet med fuld sejlføring set mod bb. side.
Tidligste år
 
1877 Seneste år
 
1890