ID-nummer | 17355 |
Skibsnavn | ROSKA |
Kend.bogstav. | NMGP |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Bramsejlsskonnert 2-m. |
Brugstype | LST |
BRT | 156,26 |
NRT | 132,99 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0014 |
Byg.år | 1874 |
Værft | Skibsbygmester Carl Julius Jensen, Bregninge Skov. Bilbrev 1874-11-01 |
Byg.by | Troense, Svendborg |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 93,5 x 20,3 x 10,6 fod (kend.) |
Maskine | Sejl. Bramsejlsskonnertrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, fladt spejl, galion med krølle. |
Person-info | Kaptajn Carl Peter Nielsen, Troense, fra ny. Kaptajn Frederik Frederiksen Wulff, Troense. Kaptajn L. Dam, Svendborg. Kaptajn Jens Hansen, Svbrg. Kaptajn Hans Nielsen, 1888-. |
Reg.by | Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos skibsreder N. Nielsen med 3/16-parter. Senere flere ændringer i partnerkredsen. |
Rederi før - efter | Forlist 1909-12-05 på rejse fra Kotka til London. Strandet ved Bedinge i Skåne. Kondemneret. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (ID=491) p.249. (Rosendahl-2) p.98. (Fred.) p.331: Ved forliset blev besætningen bjærget. (ID=114) p.197: S/h foto af skibsportræt af skonnerten i søen med fuld sejlføring set mod bb. side. (ID=3486) p.312: Data. I 1876 strandede skibet i storm på Shetlandsøerne. Besætningen bjærget ved hjælp fra kysten. Skibet senere genopb. og kom igen i fart. Ved skibets forlis i 1909-12-05 blev besætningen bjærget. |
Tidligste år | 1874 |
Seneste år | 1909 |