Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMGP Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 2-m. Brugstype LST
BRT 156,26 NRT 132,99 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0014
Byg.år 1874 Værft Skibsbygmester Carl Julius Jensen, Bregninge Skov. Bilbrev 1874-11-01 Byg.by Troense, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 93,5 x 20,3 x 10,6 fod (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, fladt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn Carl Peter Nielsen, Troense, fra ny. Kaptajn Frederik Frederiksen Wulff, Troense. Kaptajn L. Dam, Svendborg. Kaptajn Jens Hansen, Svbrg. Kaptajn Hans Nielsen, 1888-.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos skibsreder N. Nielsen med 3/16-parter. Senere flere ændringer i partnerkredsen. Rederi
før - efter
Forlist 1909-12-05 på rejse fra Kotka til London. Strandet ved Bedinge i Skåne. Kondemneret.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(ID=491) p.249. (Rosendahl-2) p.98. (Fred.) p.331: Ved forliset blev besætningen bjærget. (ID=114) p.197: S/h foto af skibsportræt af skonnerten i søen med fuld sejlføring set mod bb. side. (ID=3486) p.312: Data. I 1876 strandede skibet i storm på Shetlandsøerne. Besætningen bjærget ved hjælp fra kysten. Skibet senere genopb. og kom igen i fart. Ved skibets forlis i 1909-12-05 blev besætningen bjærget.
Tidligste år
 
1874 Seneste år
 
1909