Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMKF Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 2-m. Brugstype LST
BRT 136,43 NRT 135 / 118,65 / 119 DW 200 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0016
Byg.år 1875 Værft Skibsbygmester Peter Bom. Bilbrev 1875-01-28. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 86,5 x 20,2 x 10,2 fod (kend.) og 90,4 x 21,4 x 10,8 feet (Fred) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Hækbygget, halvrundt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn Hans Frederik Nielsen, Tåsinge, fra ny. Kaptajn A.T. Quist, Troense. Kaptajn M.S. Nielsen, Tåsinge. Kaptajn A.C. Nielsen, Thurø. Kaptajn P. Svarrer, 1919-.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg ved skibsbygmester Peter Bom med 4/32-part og som BR. Rederi
før - efter
Flere ændringer i partnerkredsen til 1918. Solgt 1918-10-16 til J.E. Thomasen, Sandevåg, Færøerne. Solgt 1920-10-00 til styrmand A.J.H. Boss, Rønne. Udgået af 1921 skibslisten. Forlist 1920-11-00 ved Gotlands kyst 2 sm fra Närs Fyr.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(ID=93) p.16: Gengivelse i farver af skibsportræt med fuld sejlføring. (Rosendahl-2) p.150. (Fred.) p.202: Data. (ID=3486) p.290: Data, (ID=3481) p.132: Data. Ved forliset blev besætningen bjærget i egen jolle. Kom i land efter to timers roning.
Tidligste år
 
1875 Seneste år
 
1920