Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCPK Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 2-m. Brugstype LST
BRT 122,27 / 125,36 NRT - DW - Klstr. 64 / 65,4
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0015
Byg.år 1855 Værft Skibsbygmester Hans Rasmussen Møller, Troense. Bilbrev 1855-11-20. Omb. hos Jørgen Ring Andersen, Rekonstruktionsbrev 1877-06-25. Byg.by Troense, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 91,6 x 19,0 x 10,7 fod (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning 2-m.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Fladt spejl, fra 1877 hækbygget med fladt spejl. Som ny stævn med krølle, efter 1877 det samme, men mere fyldig.
Person-infoKaptajn J.J. Schytt, Svendborg. Kaptajn Georg Jensen, Ærøskøbing. Kaptajn H.H. Christensen, Svendborg. Kaptajn R.F. Hansen. Kaptajn Erik Jørgensen, Svendborg. Besætning vad afsejling til Østen 1863 bestod af 7 mand inkl. kaptajn J.J. Schytt.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Købmand Ph. N. Schytt, Svendborg, og endnu ejer 1869. Rederi
før - efter
Forlist 1880 på rejse fra Haynach til Schiedam. Strandet mellem Haynach og Riga under storm.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(ID3486) p.100 + (ID=93) p.30: Sejlede bl.a. i Kinafarten og senere i Vestindienfart - omtale derom i kilden. Skibsportræt i s/h gengivet p.101. (Rosendahl-2) p.206. Anmeldt 1881-01-14 at være forlist på rejse fra Haynach til Schiedam. Strandet mellem Haynach og Riga under storm. Besætningen bjærget af russisk dampskib. (JM) Tegningerne viser en skonnert med to topsejl og mangler en rå for et bramsejl.
Tidligste år
 
1855 Seneste år
 
1881