Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCPK Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 2-m. Brugstype LST
BRT 122,27 / 125,36 NRT - DW - Klstr. 64 / 65,4
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0015
Byg.år 1855 Værft Skibsbygmester Hans Rasmussen Møller, Troense. Bilbrev 1855-11-20. Omb. hos Jørgen Ring Andersen, Rekonstruktionsbrev 1877-06-25. Byg.by Troense, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 91,6 x 19,0 x 10,7 fod (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning 2-m.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Fladt spejl, fra 1877 hækbygget med fladt spejl. Som ny stævn med krølle, efter 1877det samme, men mere fyldig.
Person-infoKaptajn J.J. Schytt, Svendborg. Kaptajn Georg Jensen, Ærøskøbing. Kaptajn H.H. Christensen, Svendborg. Kaptajn R.F. Hansen. Kaptajn Erik Jørgensen, Svendborg. Besætning vad afsejling til Østen 1863 bestod af 7 mand inkl. kaptajn J.J. Schytt.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Købmand Ph. N. Schytt, Svendborg, og endnu ejer 1869. Rederi
før - efter
Forlist 1880 på rejse fra Haynach til Schiedam. Strandet mellem Haynach og Riga under storm.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(ID3486) p.100 + (ID=93) p.30: Sejlede bl.a. i Kinafarten og senere i Vestindienfart - omtale derom i kilden. Skibsportræt i s/h gengivet p.101. (Rosendahl-2) p.206. Anmeldt 1881-01-14 at være forlist på rejse fra Haynach til Schiedam. Strandet mellem Haynach og Riga under storm. Besætningen bjærget af russisk dampskib.
Tidligste år
 
1855 Seneste år
 
1881