ID-nummer | 17074 |
Skibsnavn | VALDEMAR |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnert |
Brugstype | LST |
BRT | - |
NRT | - |
DW | - |
Klstr. | 17,5 / 26 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0001 |
Byg.år | 1854 |
Værft | Skibsbygmester P. Gregersen af Åbenrå. Afløb 1854-03-31. Senere omb. til 26 kls. |
Byg.by | Ribe |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Dimensioner ikke fremfundet. |
Maskine | Sejl. Rigningstype ikke fremfundet. |
Teknik | Mat. kravel af træ, 1 dæk, ? master. |
Person-info | - |
Reg.by | Ribe |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til værthusholder A. Michelsen, Ribe, i et partselskab med 1/6-part samt gårdejer S. Olsen, Østre Vedsted med 1/6 samt træhandler I.N. Thaysen, Langetved, + kromand I. Thomsen, Skodborg, begge med 1/3-part. |
Rederi før - efter | Forlist 1865 ved Skagen. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (BogID3503) p.20f + 43: data. Jomfrurejsen gik til London med saltet flæsk indladet fra pram ved Skøgum Strand. Ombygningen til 26 kls skyldtes mistanke om at det meget lave skib med ringe dybgang havde dobbeltbund for smuglergods, og i visse havne blev der krævet åbnet op i tømmeret for kontrol. Skibet blev derfor ombygget med ekstra højde. |
Tidligste år | 1854 |
Seneste år | 1865 |