Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWRL Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 478,55 NRT 456 / 445,71 DW 750 c. Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1869 Værft Skibsbygmester Robertson & Co. Afløb 1859-02-00. Byg.by Greenock Byg.land Skotland
Dimension 157,6 x 27,1 x 16,4 feet (LR.) 146,0 x 24,7 x 17,6 feet (kend.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 3 master, hækbygget med afrundet spejl, forskib med kvindlig halvfigur som galion.
Person-infoKaptajn A.M. Knudsen, Sønderho, 1884.
Reg.by Sønderho Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. tilT.O. Hunter & Co., Greenock, som LUCAYAS (JMPL). Solgt 1886-01-26, skødedato, og indfl. 1886-02-19 til kaptajn A.M. Knudsen, Sønderho. Solgt 1888-07-02 til Jernbarkskibet Lucayas Rederi A/S, Sønderho, med BR. hos Th. Meinertz enke. Rederi
før - efter
Fra 1889-09-14 blev kaptajn A.M. Knudsen forretningsfører. Forlist 1892-01-20 på rejse fra Hull til Buenos Aires. Skibet forladt i orkan i Nordatlanten.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.48. (Rosendahl-2) p.75: Forliset skete på position 44 N og 012 W. Riggen mistet, skiibet med svær slagside, synkende. Besætningen på 11 mand bjærget fra egne både til norsk bark SPERANZA af Grimstad. Landsat på Madeira. (StD-1) pp. 484-485. (BogID3499) p.3.
Tidligste år
 
1869 Seneste år
 
1892