Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 17026 | Skibsnavn | KALØ | ||||
Kend.bogstav. | OYIA | Sam-kode | - | Rig-Maskine | Dampskib | Brugstype | LST |
BRT | 2875 / 2824 | NRT | 1655 / 1687 | DW | 4265 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 5108912 | Byg.nr. | 0001 |
Byg.år | 1943 | Værft | Foundation Maritime- Afløb 1942-10-22. Afleveret 1943-04-27. Reg.nr. C-28. | Byg.by | Pictou. N.S. | Byg.land | Canada |
Dimension | 312,8 x 46,5 x 22,4 feet (kend.) | Maskine | Dampmaskine 1280 iHK triple expansion maskine til oliefyr fra Dominion Bridge Co., Montreal. | ||||
Teknik | Mat. Stål. Fart 9 knob, 1 dæk, 2 master, 3 lastrum, 4 luger. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | København | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | TATUK (Can.) ex VICTORIA PARK (Can.) | Omdøbt til | ESTER (Lib.) |
Rederi | B. til Park Steamship Co. (Government Co.) som VICTORIA PARK. Solgt 1946-11-26 til Johnson, Walton Steamships, Vancouver, og næ. til TATUK (VDQG Reg.nr. 174.151), hvis aktiemajoritet beroede hos EAS, København. Indfl. 1948---- | Rederi før - efter | Indfl. 1948-10-26 A. til Bothnia D/S A/S, København, og næ. til KALØ. Solgt 1957-04-00 A. til Panagua Steam Ship Corp., Monrovia, og næ. til ESTER. Solgt 1964 til Marcorona Compania Naviera, Monrovia, og næ. til SAN JOHN P. Solgt 1965 til Ridal A/B, Helsinki, og næ. til RAMSDAL I (OGPV). Solgt 1966 til Maderas del Darien, Barranquillla, Colombia, og næ. til RIO ATRATO. Solgt 1974 til Co. Agropecuaria y Maritima Santa Rosa, Barranquilla. Oph. efter 1982 i Turbo, Colombia. | ||||
Referencer | ORG-N. | H&S registr. | - | ||||
Bemærkninger | (Fred.) p.42. (Mir.) | ||||||
Tidligste år | 1943 | Seneste år | 1982> |