Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSLJ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 831,83 NRT 621,49 DW 715 + kul Klstr. -
BT - NT - IMO 5608980 Byg.nr. 0113
Byg.år 1880 Værft B&W. Afleveret 1880-09-05. Bilbrev 1880-09-03. Reg.nr. G-27. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 194,2 x 26,4 x 13,1 / 19,2 fod og maskinrum 32,2 fod. 192,0 x 29,1 x 20,4 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning. + Dampmaskine 161 nHK, 540 iHK 4-cyl. compound maskine fra værftet.
TeknikKabelskib. Mat. klink af jern, 2 dæk, awningdæk type, 2 master, rundt spejl, lodret stævn.
Person-infoKaptajn Einar Suenson, København, fra ny.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til HUA-FENG (Kina)
Rederi B. til Det Store Nordiske Telgrafselskab A/S, København. Fik station i Shanhai. Rederi
før - efter
Solgt 1923-06-19 A. til Hua Feng Steam Navigation Co., Shanghai, og næ. til HUA-FENG. Solgt 1932 til Chuang Yuan An, Foochow, og næ. til HSIN YUAN AN. Nedrigget 1936-12-00, og oph. 1937.
Referencer- H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.499. (Mir.) (Rosendahl-2) p.5.
Tidligste år
 
1880 Seneste år
 
1937