Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBPC Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert 2-m. Brugstype LST
BRT 128,61 / 129 NRT 112,35 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0011
Byg.år 1868 Værft Skibsbygmester Peter Bom. Bilbrev 1868-10-24. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 85,9 x 20,3 x 10,3 feet (kend.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Fladt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn H.H. Nielsen, Rudkøbing. Kaptajn Edmund Nielsen, Troense. Kaptajn L.M. Hansen, Gudme. Kaptajn A.P. Andersen, 1904 til forliset.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi på Thurø med BR. hos skibsbygmester Peter Bom. Fra 1894-01-01 med BR. hos kaptajn Hans Jørgen Jensen, Thurø. Rederi
før - efter
Ejer eller BR. 1900-05-03 hos J.L. Knudsen, Svendborg. Forlist 1904-01-04 på rejse Gent / Ghent til Kings Lynn med fosfat. Sunket på Long Sand ved Kings Lynn; fører kaptajn M.A. Bentzon (mens ID=3486 anfører kaptajnen som A.P. Andersen).
ReferencerORG-N. SR-bilag 1951:0607. H&S registr.-
Bemærkninger(JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført. (Rosendahl-2) p.115. (ID=3486) p.257: Data.
Tidligste år
 
1868 Seneste år
 
1904