Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGMJ Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 116,19 / 115,83 NRT 109,5 DW - Klstr. 59 efter omb.
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1859 Værft Skibsbygmester H. Thomsen. Bilbrev 1859-02-16. Omb. forlænget 1865-11-10 af C.R.H. Ulstrup, Århus. Byg.by Århus Byg.land Danmark
Dimension 83,8 x 18,2 x 9,4 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master. Fladt spejl, stævn med krølle.
Person-infoKaptajn Morten Petersen, Århus. Kaptajn Hans Ulrich O. Andersen, Århus. Kaptajn Peter Mogensen Petersen, København. Kaptajn Jens Severin Sørensen, Thurø (bror til AES' far og søn af reder Sørensen), styrmanden var kaptajnens bror Martin (AES' far).
Reg.by Århus / Svendborg fra 1887 Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til skibsreder H. Tanggaard, Århus. Rederi
før - efter
Solgt 1887-06-06 til partrederi i Svendborg med BR. hos skibsreder Rasmus Peter Sørensen, Thurø (AES' farfar). Forlist 1887-10-12 på rejse fra Drammen til Itzehoe. Strandet i Helgolandsbugten.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført. (Rosendahl-2) p.163. Ved forliset blev besætningen bjærget efter tre dage på vraget af redningsbåden fra Husum og kom i land i Husum. (AES-bogen 1959) p.18: Note om familieejerforhold. (ID=3486) p.255: Data.
Tidligste år
 
1859 Seneste år
 
1887