Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSFB Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig / bramsejlsskonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 178,05 NRT 154,93 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0024
Byg.år 1879 Værft Skibsbygmester Lars Kaas Hansen, Gambøt. Bilbrev 1879-10-16. Byg.by Thurø, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 106,7 x 22,1 x 10,9 feet (LR). 103,5 x 21,5 x 10,6 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning. Fra c. 1900 omb. til bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master. Hækbygget, halvrundt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn P. Pedersen, Thurø, fra ny. Kaptajn A.M. Hansen, København.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg, med BR. hos skibsbygmester Lars Kaas Hansen, Thurø pr. Svendborg. BR. fra 1914-02-16 A. + R. hos kaptajn Carl V. Petersen, Svendborg. Rederi
før - efter
Forlist 1916-06-00 på rejse fra Falkenberg til Granton. Sunket efter kollision med russisk dampskib BESSARABIA ? på position øst for Leithfjorden. ELLEN KIRSTINE blev indbragt som vrag til Montrose og kondemneret. Solgt til engelsk køber, genopbygget og i fart 1928 som CARMANTA af South Shields. Næ. 1934 til LONGDENDALE af South Shields.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(JM) Oplysninger fra (Fred.manus.) overført. Yderligere historie for skibet ikke fremfundet. (Rosendahl-2) p.81. (ID=491) p.250. (ID=3486) p.202f: Data. S/h foto p.204 af skibet uden sejlføring til ankers eller bøjefortøjet set mod bb.side. (StD-3) p.320.
Tidligste år
 
1879 Seneste år
 
1934>