ID-nummer | 16725 |
Skibsnavn | BURGUNDIA |
Kend.bogstav. | OURT |
Sam-kode | SAM-1587 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 193 |
NRT | 84 |
DW | 245 / 260 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 0129 |
Byg.år | 1930 |
Værft | Scheepswerf Gideon ved Jan Koster. Reg.nr. H-378. |
Byg.by | Groningen |
Byg.land | Holland |
Dimension | 110,2 x 20,6 x 8,2 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 3-cyl. 4SA Deutz motor instal. 1943. 280 iHK 4-cyl. 2SA Alpha-Diesel motor instal. 1966. |
Teknik | Mat. stål. 1 dæk, maskine og aptering agter. |
Person-info | - |
Reg.by | Rønne / Korsør |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | OSRIC |
Omdøbt til | JENS KOFOED |
Rederi | Solgt 1961-12-27 R. til Burgundia I/S, Rønne, med BR. hos Ludvig Johs. Hansen, og næ. til BURGUNDIA. |
Rederi før - efter | Næ. 1963-04-02 R. til JENS KOFOED, men igen 1963-05-03 R. næ. til BURGUNDIA. Solgt 1966-04-15 R. til Storebælt I/S, Korsør, som vrag, omb. til SAND ved Søby. Solgt 1966-07-06 R. til Erik Hansen, Sorø, hjs. Korsør, uden næ. Solgt 1974-10-15 R. til Hotaco A/S, Holbæk, og næ. til ØTA. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.255 O. Påsejlet 1965-11-09 i Storebælt agterfra og fik agterskibet knust af M/S VÖLKERFREUNDSCHAFT af Rostock. Omb. efter kollisionen på Søby Staalskibsværft til sandpumper og stenfisker, ommålt til 196 BRT, 87 NRT, 250 DWt, 108,8 x 20,6 x 8,2 feet (kend.) (DMA-Reg.) (Mir.) (ID=3481) p.33 + p.93: Data. S/h foto af skibet i søen set mod stævnen og bb. side. |
Tidligste år | 1961 |
Seneste år | 1974 |