Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. HWBG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 836 NRT 488 DW 1400 Klstr. -
BT - NT - IMO 1136773 Byg.nr. 0149
Byg.år 1894 Værft Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1894-06-13. Afleveret 1894-07-07. Byg.by Flensborg Byg.land Tyskland
Dimension 206,4 x 33,7 x 12,9 feet (Fred.) Maskine Dampmaskine, 550 iHK triple expansion maskine fra værftet til 2 kedler.
TeknikFart 8,5 knob. 1 dæk, 2 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra RHENANIA (Ty.) Omdøbt til KRUSAU (Ty.)
Rederi B. til Rhein- & Seeschiffahrts-Gesellschaft, Köln, som RHENANIA (HWBG). Overtaget 1918 af The Shipping Controller, London, uden n. (JHWC Reg.nr. 136773) Solgt 1920 til J.D. Brockdorff & Co., København, uden næ. Rederi
før - efter
Sejlede på interimscertifikat for J.D. Brockdorff & Co., London. Oversejlet 1921-10-00 på rejse fra Trangsund til Plymouth ud for Gedser, drev i land ved Muritz, kondemneret. Overtaget som vrag af Bugsier-, Reederei- & Bergungs A.G., Hamburg, rep. og i fart 1922 som KRUSAU (RCTB). Solgt 1926 til Kölner Reederei A.G., Köln, og næ. igen til RHENANIA. Solgt 1935 til A. Zedler, Elbing, og næ. til ELBING II (DGWF). Fra 1945 ejet af A. Zedler, Lübeck, som ELBING II. Nedrigget 1961 til pram og endnu anvendt 1974.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.136. (Mir.)
Tidligste år
 
1894 Seneste år
 
1974>