Detaljerede oplysninger om skibet: |
ID-nummer | 16197 | Skibsnavn | RHENANIA (Ty. + Dan.) | ||||
Kend.bogstav. | HWBG | Sam-kode | - | Rig-Maskine | Dampskib | Brugstype | LST |
BRT | 836 | NRT | 488 | DW | 1400 | Klstr. | - |
BT | - | NT | - | IMO | 1136773 | Byg.nr. | 0149 |
Byg.år | 1894 | Værft | Flensburger Schiffsbau Gesellschaft. Afløb 1894-06-13. Afleveret 1894-07-07. | Byg.by | Flensborg | Byg.land | Tyskland |
Dimension | 206,4 x 33,7 x 12,9 feet (Fred.) | Maskine | Dampmaskine, 550 iHK triple expansion maskine fra værftet til 2 kedler. | ||||
Teknik | Fart 8,5 knob. 1 dæk, 2 master. | ||||||
Person-info | - | ||||||
Reg.by | København | Reg.land | Danmark | Omdøbt fra | RHENANIA (Ty.) | Omdøbt til | KRUSAU (Ty.) |
Rederi | B. til Rhein- & Seeschiffahrts-Gesellschaft, Köln, som RHENANIA (HWBG). Overtaget 1918 af The Shipping Controller, London, uden n. (JHWC Reg.nr. 136773) Solgt 1920 til J.D. Brockdorff & Co., København, uden næ. | Rederi før - efter | Sejlede på interimscertifikat for J.D. Brockdorff & Co., London. Oversejlet 1921-10-00 på rejse fra Trangsund til Plymouth ud for Gedser, drev i land ved Muritz, kondemneret. Overtaget som vrag af Bugsier-, Reederei- & Bergungs A.G., Hamburg, rep. og i fart 1922 som KRUSAU (RCTB). Solgt 1926 til Kölner Reederei A.G., Köln, og næ. igen til RHENANIA. Solgt 1935 til A. Zedler, Elbing, og næ. til ELBING II (DGWF). Fra 1945 ejet af A. Zedler, Lübeck, som ELBING II. Nedrigget 1961 til pram og endnu anvendt 1974. | ||||
Referencer | ORG-N. | H&S registr. | - | ||||
Bemærkninger | (Fred.) p.136. (Mir.) | ||||||
Tidligste år | 1894 | Seneste år | 1974> |