Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1875 / 1903 / 1894 NRT - / 1044 / 1033 DW 2845 Klstr. -
BT - NT - IMO 5516096 Byg.nr. 0490
Byg.år 1942 Værft Werft Nobiskrug. Afløb 1940-05-00. Færdigbygget på Nakskov Skibsværft A/S. Afleveret 1942-05-00. Byg.by Rendsburg / Nakskov Byg.land Tyskland / Danmark
Dimension 269,8 x 42,2 x 16,6 feet og som norsk 280,6 x 42,2 x 17,11 feet (Fred.). Maskine Dampmaskine 4-cyl. compoundmaskine fra Christiansen & Meyer, Hamburg. Oliefyret.
TeknikFart 10 knob. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by Flensborg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til FUGLENES (No.) ex EMPIRE CONNINGBEG (UK)
Rederi B. til H.P. Vith, Flensborg som K.CHR. LOHSE. Overtaget 1945-07-04 af Ministry of War Transport, UK, og næ. til EMPIRE CONNINGBEG. Overdraget 1946 til Norge, og næ. til FUGLENES. Rederi
før - efter
Solgt 1947 til Aksjerederiet Julian ved Hilmar Reksten, Bergen, og næ. til JUSTINIAN (LLTU). Solgt 1954 til H.W. Christophersen, Flensborg, og næ. til INGE R. CHRISTOPHERSEN (DJAP). Oph. 1965-05-09 i Hamburg hos W. Ritscher.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.manus.) (Mir.) (JM) Færdigbygget på Nakskov Skibsværft, men indgår ikke i værftets oversigt med byggenummer.
Tidligste år
 
1942 Seneste år
 
1965