Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. KGLW Sam-kode SAM-1421 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 1308,19 / 1305 NRT 796 DW 1239 + 156 Klstr. -
BT - NT - IMO 1144673 Byg.nr. 0088
Byg.år 1911 Værft Kjøbenhavns Flydedok & Skibsværft. Afløb 1911-02-04. Afleveret 1911-04-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 215,5 x 34,0 x 20,2 / 23,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 138 nHK 700 iHK triple expansion maskine af værftets type.
Teknik2 dæk, awningdæk type. 2 master, type LST + PAX.
Person-info-
Reg.by London Reg.land England Omdøbt fra LIBAU Omdøbt til -
Rederi I charter 1919-08-00 til United Baltic Corporation, London. Solgt 1920-06-28 A. til UBC, London, og næ. til BALTABOR. Rederi
før - efter
Forlist 1929-12-24 ud for Estlands kyst. Bjærget 1930 og oph. 1931-12-00 i Danzig hos International Shipbreaking Co.
ReferencerEAC K-092. FEN-04-520. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:5192. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:5192 = EAC K-092) Tegninger oprindeligt fra ØKs arkiv. (Fred.) B p.57, L p.231. (Mir.)
Tidligste år
 
1920 Seneste år
 
1931

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1911 - 1920 LIBAU NWJH B. til EAC, København. Overtaget 1911 af Russian East Asiatic Steam Ship Co., St. Petersburg, uden næ.
1920 - 1931 KGLW I charter 1919-08-00 til United Baltic Corporation, London. Solgt 1920-06-28 A. til UBC, London, og næ. til BALTABOR.