Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSGT Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 37,44 / 36,81 NRT 34,86 / 30 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1880 Værft Skibsbygmester P. Th. Gleie. Bilbrev 1880-02-25. Byg.by Nysted Byg.land Danmark
Dimension 59,9 x 15,7 x 5,6 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk. 2 master, platgattet, glat stævn.
Person-infoKaptajn J.F. Frederiksen, Nysed, 1880. Kaptajn P.T. Gleie, Nysted, 1880. Kaptajn Cristian Peter Andersen, Rønne, 1880. Samt yderligee 3 kaptajner nævnt.
Reg.by Nysted / Rønne Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til smedmester P. Th. Gleie, Nysted. Solgt 1880 til købmand Mogens Christiansen, der 1883 solge 1/4-part til købmand J.P. J. Hintze, Rønne. Rederi
før - efter
Omb. 1892. Endnu ejet af købmand Mogens Christiansen, Rønne, 1899. Forlist 1902-04-10 på rejse fra Rønne til Karrebæksminde. Påsejlet ved Møens Fyr af tysk torpedobåd S.32. ODIN sank kort efter kollisionen.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.169. (Flg.) 1883-1899, men ikke i skibslisten 1905. (ID=3481) p.136: Ved forliset blev besætningen på 2 mand bjærget om bord i motortorpedobåden.
Tidligste år
 
1880 Seneste år
 
1902