ID-nummer | 15140 |
Skibsnavn | KONG HUN |
Kend.bogstav. | NRTM |
Sam-kode | SAM-1413 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA / LST |
BRT | 26,82 / 29 |
NRT | 17,11 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1874 |
Værft | Skibsbygmester Richard Smith. |
Byg.by | Preston |
Byg.land | England |
Dimension | 70,2 x 10,0 x 4,6 fod, maskinrum 15,6 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 16 nHK, 50 iHK højtryksmaskine fra værftet. Bygget som lugger. |
Teknik | Mat. klink af jern, 1 dæk, 3 master, rundt spejl, skarpt forskib med krølle. For pax og stykgods. |
Person-info | - |
Reg.by | Bandholm / Svaneke / København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | FLORENCE (UK) |
Omdøbt til | LANGELAND |
Rederi | B. til Londonreder som FLORENCE. Indfl. 1878-10-04, skødedato, til grev A.W. Knuth, Bandholm, og næ. til KONG HUN. |
Rederi før - efter | Solgt 1889-05-27, skødedato, fra Knuths dødsbo til fiskehandler N.H. Storm, Svaneke, uden næ., hjs. fra 1889-06-24 Svaneke. Solgt 1890-10-20, skødedato, til skibsreder Alfred Christensen, København, uden næ., fra 1890-11-04 hjs. København. Solgt 1891-07-10 A. til Drogden D/S A/S, Dragør, og næ. til LANGELAND. |
Referencer | ORG-0. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.477. Tilladelse 1886-07-02 til at føre splitflag. (ID=3489) p.85 + p.107: Data. |
Tidligste år | 1874 |
Seneste år | 1891 |