Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZGL Sam-kode SAM-1401 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 499,99 NRT 256,42 DW 974 / 990 Klstr. -
BT - NT - IMO 5051195 Byg.nr. 0407
Byg.år 1959 Værft Scihiffbaugesellschaft Unterweser. Afløb 1959-06-10. Afleveret 1959-08-12. Byg.by Bremerhaen Byg.land Tyskland
Dimension 208,83 x 33,24 x 16,37 feet (kend.) Maskine Diesel, 1000 iHK 8-cyl. 4SA Deutz motor.
TeknikFart 11,5 knob. 2 dæk, åben shelterdæk type, 1 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by Kastrup Reg.land Danmark Omdøbt fra BREMER BANKEN Omdøbt til MOLUND (No.)
Rederi Indfl. 1972-10-03 R. til partrederiet Pepnautica IV i Kastrup med BR. hos Pepnautica A/S, København, uden næ. Næ. 1974-04-29 R. til PEP TRADER. Rederi
før - efter
Solgt 1974-10-24 R. til Hakon Strand, Mo i Rana, og næ. til MOLUND (JXBY Reg.nr.18417). Overtaget 1978 af Mo Sparebank, Mo Norge. Solgt 1980 til partrederiet Moran, Narvik, og solgt 1981 til partrederie Moran ved Villy Jacobsen, Mo. Forlist 1983-06-09 ud for Blekinge Skärgård 13 sm S for Karlskrona Odde efter kollision med M/S MONTE ALTI af Brasilien. Sunket.
ReferencerREG-01-0377. KOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(REG-01-0377) Yderligere data om ejerforhold. (Fred.) p.614f. (Mir.) Ved kollisionen blev skibet skåret midt over, og 6 mand omkom. 2 mand blev bjærget.
Tidligste år
 
1974 Seneste år
 
1983

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1959 - 1974 BREMER BANKEN OZGL B. for værftets egen regning. som BREMER BANKEN (DDSJ) med BR. hos Bruno Bischoff & Co., Bremen. Indfl. 1972-10-03 R. til partrederiet Pepnautica IV i Kastrup med BR. hos Pepnautica A/S, København, uden næ.
1974 - 1983 OZGL Indfl. 1972-10-03 R. til partrederiet Pepnautica IV i Kastrup med BR. hos Pepnautica A/S, København, uden næ. Næ. 1974-04-29 R. til PEP TRADER.