Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OZJE Sam-kode SAM-0103 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 299,95 NRT 169,36 DW 430 / 457 Klstr.
BT NT IMO - Byg.nr. 0140
Byg.år 1940 Værft Stader Schiffswerft. Reg.nr. D-1134. Byg.by Stade Byg.land Tyskland
Dimension 140,7 x 23,0 x 8,7 feet (kend.) Maskine Diesel 350 iHK 5-cyl. 2SA Alpha-Diesel motor instal. 1973.
TeknikFart 9,5 knob. 1 dæk. 2 lastrum, 2 luger, maskine og aptering agter.
Person-info-
Reg.by Gråsten Reg.land Danmark Omdøbt fra DILANI Omdøbt til RIO BONITO
Rederi Solgt 1989-01-00 til SkibsværftToft, Gråsten, og næ. til FYRIS. Rederi
før - efter
Solgt 1991-07-00 til Partrederi iKøbenhavn, BR. Niels Kristian Stummann, og næ. til RIO BONITO af Marstal.
ReferencerKOP-3. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.198 R: Data. (Flg.) (Mir.) (DMA-Reg.)
Tidligste år
 
1989 Seneste år
 
1991

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1964 - 1972 HYDRA OZJE Indfl. 1964-05-11 R. fra Tyskland som PEGASUS I til Kaptajn Sigvard Kristensen, Ålborg, og næ. til HYDRA. Overt. 1964-12-04 af Partrederi i Ålborg, med Sigvard Kristensen som BR.
1972 - 1987 FYRIS OZJE Solgt 1972-05-03 R. til Partrederi i Ålborg, BR. Skibsmægler Christian Jensen, og næ. til FYRIS. Fra 1981 med Kaptajn Erik V. Strandby som BR. og fra 1982-01-00 som eneejer.
1987 - 1989 DILANI OZJE Solgt 1987-05-00 til Kaptajn Niels Emil Andersen, Randers, og næ. til DILANI.
1989 - 1991 OZJE Solgt 1989-01-00 til SkibsværftToft, Gråsten, og næ. til FYRIS.
1991 - 2002 RIO BONITO OZJE Solgt 1991-07-00 til Partrederi iKøbenhavn, BR. Niels Kristian Stummann, og næ. til RIO BONITO af Marstal.