Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQCT Sam-kode SAM-1290 Rig-Maskine Brig Brugstype LST
BRT 183,89 / 184 NRT 176,44 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1854 Værft Skibsbygmester ukendt. Bilbrev ukendt. Antages bygget i Goëta. Omb. 1877. Byg.by Goëta Byg.land Italien
Dimension 86,0 x 21,9 x 13,5 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Brigrigning.
TeknikMat. kravel af eg og teak, 1 dæk, 2 master, fladt spejl, stævn med skæg og mandlig galion.
Person-infoKaptajn P.J. Pedersen, til forliset.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra ANE Omdøbt til -
Rederi Solgt 1882 til kaptajn P.J. Pedersen, Svendborg, og næ. til UFFO. Rederi
før - efter
Forlist 1888-11-14 på rejse fra Frederikshamn i Finland til Ipswich med planker. Forladt i Nordsøen synkende.
ReferencerKOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.210. (Fred.) H'ør: Data. Ved forliset blev besætningen på 6 mand bjærget af svensk skonnert ULRIKKEN. (ID=93) p.45f: Beretning om forliset 1888-11-00. (Fred.manus) Forlist 1888-11-14 på rejse fra Frederikshamn til Ipswich med tømmer. Forladt synkefærdig i Nordsøen. Besætningen på 6 mand bjærget af svensk skonnert ULRIKKA. (ID=3486) p.332: Data. Beretning om forliset.
Tidligste år
 
1882 Seneste år
 
1888

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1854 - 1882 ANE NQCT Ejer 1874 S. Materazzo, Gaëta som NETTUNO. Strandet 1874 i Øresund. Solgt 1875-12-08 auktion i Helsingør til kroejer Niels Jensen & forhyringsagent Jørgen Petersen, og næ. til ANE.
1882 - 1888 NQCT Solgt 1882 til kaptajn P.J. Pedersen, Svendborg, og næ. til UFFO.