Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTDK Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2056 NRT 1217 DW 3135 + 215 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603972 Byg.nr. 0475
Byg.år 1915 Værft Scheepswerf Jab Smit Czn. Bilbrev 1915-02-22. Afløb 1915-01-14. Afleveret 1915-03-10. Byg.by Ablasserdam Byg.land Holland
Dimension 283,4 x 42,1 x 18,3 / 21,7 feet (kend.). Maskine Dampmaskine 172 nHK, 1065 iHK, triple expansion type fra K.M. de Schelde, Vlissingen. 2 kedler.
TeknikFart 9,5 knob. Mat. stål, 2 dæk, welldæk type med forlænget brohus, 2 master.
Person-infoKaptajn H. Winther, 1917 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til D/S af 1896 A/S ved C.K. Hansen, København. Rederi
før - efter
Forlist 1917-01-10 på rejse fra Sunderland til Lissabon med kul. Sænket i Kanalen ca. 30 sm fra engelsk kyst med bomber anbragt i skibet af mandskab fra tysk ubåd UB-37.
ReferencerF1. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.551. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.90. Forlisposition 49.38 N og 004.45 W. Ved forliset gik mandskabet i bådene, og på grund af stærk modvind ind mod den engelske kyst blev begge både trukket af ubåden i omkring 7 timer i retning SSW, indtil de nåede skibsruten ud for Ushant. Her blev de optaget af den norske S/S CUBA af Porsgrund, der havde fået passage af ubåden mod at optage de danske skibbrudne.
Tidligste år
 
1915 Seneste år
 
1917