ID-nummer | 13848 |
Skibsnavn | ROLLO |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 3182 / 2290 |
NRT | 2043 / 1777 |
DW | 4550 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5600106 |
Byg.nr. | 0163 |
Byg.år | 1890 |
Værft | R. Thompson & Sons skibsværft. Afløb 1890-07-03. Afleveret 1890-08-00. |
Byg.by | Sunderland |
Byg.land | England |
Dimension | 320,0 x 42,0 x 19,7 / 27,4 feet (LR). |
Maskine | Dampmaskine 300 nHK, triple expansion type fra G. Clark Ltd., Sunderland. |
Teknik | Mat. jern, 2 dæk, spardæk type, 2 master. |
Person-info | Kaptajn O. Christiani, 1916 til forliset. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | FANDANGO (No.) ex MADRILENO (Sp.) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til M.M. de Arretegui, Bilbao, som MADRILENO (HSNW). Solgt 1913 til Ferro Transport-A/S ved R. Blakstad, Oslo, og næ. til FANDANGO (WKVR). Indfl. 1916-08-00 til Rollo D/S A/S, København ved Hakon Thomsen, og næ. til ROLLO. |
Rederi før - efter | Solgt 1916-11-00 til Gylfe D/S A/S, København, ved J. Didrichsen og KR. hos Th. Just. Forlist 1916-12-08 på rejse fra Tyne til Oran. Stoppet 30 sm N for Cherbourg af tysk ubåd, UB-39, og sænket med sprængbomber anbragt om bord. |
Referencer | F1. ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.256. Ingen kendingsbogstaver tildelt, da skibet kun havde midlertidigt nationalitetsbevis udstedt af konsulen i Rotterdam. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.72. Ved forliset bjærgede besætningen sig i egne både ind til den franske kyst. |
Tidligste år | 1890 |
Seneste år | 1916 |