Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 3182 / 2290 NRT 2043 / 1777 DW 4550 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600106 Byg.nr. 0163
Byg.år 1890 Værft R. Thompson & Sons skibsværft. Afløb 1890-07-03. Afleveret 1890-08-00. Byg.by Sunderland Byg.land England
Dimension 320,0 x 42,0 x 19,7 / 27,4 feet (LR). Maskine Dampmaskine 300 nHK, triple expansion type fra G. Clark Ltd., Sunderland.
TeknikMat. jern, 2 dæk, spardæk type, 2 master.
Person-infoKaptajn O. Christiani, 1916 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra FANDANGO (No.) ex MADRILENO (Sp.) Omdøbt til -
Rederi B. til M.M. de Arretegui, Bilbao, som MADRILENO (HSNW). Solgt 1913 til Ferro Transport-A/S ved R. Blakstad, Oslo, og næ. til FANDANGO (WKVR). Indfl. 1916-08-00 til Rollo D/S A/S, København ved Hakon Thomsen, og næ. til ROLLO. Rederi
før - efter
Solgt 1916-11-00 til Gylfe D/S A/S, København, ved J. Didrichsen og KR. hos Th. Just. Forlist 1916-12-08 på rejse fra Tyne til Oran. Stoppet 30 sm N for Cherbourg af tysk ubåd, UB-39, og sænket med sprængbomber anbragt om bord.
ReferencerF1. ORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.256. Ingen kendingsbogstaver tildelt, da skibet kun havde midlertidigt nationalitetsbevis udstedt af konsulen i Rotterdam. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.72. Ved forliset bjærgede besætningen sig i egne både ind til den franske kyst.
Tidligste år
 
1890 Seneste år
 
1916